Gândire Strategică

Contactează-ne

O privire de ansamblu

Pentru managerii și liderii de astăzi, strategia nu mai este un rezultat singular al planului anual de business. Gândirea strategică devine esențială în procesul de evaluare și prioritizare a agendei zilnice de lucru. Înțelegând cât de incert și puțin predictibil poate fi viitorul, realizăm cât de iluzorie este stabilirea unei strategii optime fixe. Succesul depinde în schimb de cât de eficient ne implicăm în mod continuu în procesul strategic.

Acest training te ajută în dezvoltarea unei perspective solide și constructive în ceea ce privește gândirea strategică, precum și cadrul de lucru și instrumentele specifice de a îi implica și pe ceilalți în procesul de luare a deciziilor strategice. Îți vei spori abilitățile individuale și dezvolta abilitățile de a participa în și a gestiona acele conversații necesare pentru a modela viitorul organizației.

w

Cui i se adresează

Lideri și manageri care își propun să gândească și să conducă strategic

Beneficii și rezultate

Abordări practice în identificarea oportunităților și problematicilor strategice cheie
Exercițiul disciplinei și gândirii strategice
Gestionarea ambiguității și dezordinii informațioanale pentru a vă putea concentra pe ceea ce ce contează din punct de vedere strategic
Instrumente și abordări pentru un mediu de lucru favorabil gândirii strategice

Durata cursului

2 zile

Facilitator

Daniel Stamin

Ion Udrea

Agenda programului

Modul 1: Strategia Organizațională
Introducere în Strategia Organizațională
Rar, valoros și inimitabil
Strategia organizațională vs Leadership
Propria strategie organizațională

Modul 2: Cum gândim strategic
Modelul gândirii strategice
Strategia călăuzitoare
Principiile gândirii strategice
Ești un strateg?
Biasuri

Modul 3: Explorarea perspectivelor
Gândirea tridimensională
Colectarea strategică a datelor
Identitatea, indentificare și obstacole
Planificarea colectării datelor
Harta facilitatorilor schimbării
Ce conduce propria strategie?
Contestarea ipotezelor
Schimbarea necesităților clienților

Modul 4: Recunoașterea semnificației
Soluții lineare pentru probleme complexe
Niveluri de explicație & ierarhia sistemică
Identificarea modelelor
Diferențe de capacitate/Matricea oportunităților/
Matricea Evaluării
Oportunitățile cu potential major
Analiză & Clustere de competențe esențiale

Modul 5: Vizualizarea posibilităților
Analiza factorului critic
Dezvoltarea scenariului organizațional
Studii de caz
Analiza SWOT
Posibilitățile strategice & Viziune nouă

Modul 6: Implementarea Gândirii Strategice
Construirea cazului de business
Planul strategic & analiza celor 4 factori
Cele mai bune practici în prioritizarea și realizarea investițiilor
Portofoliul de produse și servcii & Beneficiile testării
Lista de prevenție & matricea diferențelor la rezistență
Ținta schimbării & învățarea continuă
Transformarea strategiilor în obiective și priorități
Transferul cunoștințelor învățate